این جماعت منافق نهج البلاغه هم نمیخوانند…
مهم … شبهه: آنچه کمتر از علی (ع) شنیده ایم
گفتند: فردی در خانه اش به لهو و لعب و گناه و فحشا مشغول است. نگفت به این مرکز فساد حمله کنید و شلاقشان بزنید…

گفت خانه و حریم شخصی خودش است. به شما ربطی ندارد با چشمان بسته وارد شد و بعد از خارج شدن از منزل دوباره چشمانش را باز کرد و گفت من چیزی ندیدم.(1)

وقتی مردم، بعد ازقتل عثمان، با اصرار شدید و بیسابقه از او خواستند که حاکم شود گفت :” مرا رها کنید و سراغ کس دیگری روید."…

بارها در سخنانش انتقاد از حاکم را تکلیف شرعی مردم دانست …(2)
بارها در سخنانش انتقاد از حاکم را تکلیف شرعی مردم دانست…(3)

سعد ابن ابی وقاص، مشروعیت دولتش را نپذیرفت و بیعت نکرد، نه خانه را بر سرش خراب کرد، نه در خانه حبس اش کرد و نه حتی علیه او سخن گفت.(4)

طلحه و زبیر پیش او آمدند و از او پست و مقام خواستند، نپذیرفت…علی گفت می دانم برای جنگ با من می روید. با این وجود آن ها را زندانی نکرد. زندانی سیاسی برای علی معنا نداشت… کسانیکه با او جنگیدند را “محارب و منافق و فتنه گر و ضد ولایت ”نخواند"(5)

✅ #پاسخ:
نویسنده در اغلب موارد، با برداشتهای #یکسویه و هدفدار از سیره #علی (ع) سعی در حمله به #نظام اسلامی دارد.

1⃣ ورود به حریم شخصی افراد ممنوع است و گناه #فردی، مربوط به خود فرد و خدایش است. لکن اگر در مواردی، برخی منازل به پایگاه ترویج فساد تبدیل شود، این موضوع از سطح حریمی #شخصی،?به سطح #اجتماعی تبدیل میشود و مسلم است که باید برخورد شود.

2⃣خطبه3نهج البلاغه:
” (پس ازبه خلافت رسیدن ابوبکر) در این اندیشه بودم که آیا با دست تنها برای گرفتن #حق_خود به پاخیزم!!! یا در این محیط خفقان زا و تاریکی که به وجود آوردند، صبر پیشه سازم…

…پس صبر کردم در حالی که گویا خار در چشم و استخوان در گلوی من مانده بود و با دیدگان خود می نگریستم که #میراث_مرا به غارت می برند!!!”

امیرالمومنین علی (ع)خلافت و جانشینی پیامبر را #حق_خود و #میراث_خود میدانستند!!!
همچنین اینکه پس از عثمان، رغبتی برای خلافت از خود نشان ندادند، به معنی این نیست که حق خدادادی خود نمی دانستند، بلکه دلایل مختلفی داشت:

? اولا براى رهبران الهى، حکومت هدف نیست بلکه وسیله ‏اى براى #هدایت و احقاق حق مردم است. چنانچه در حال وصله زدن کفش خود فرمود:به خدا سوگند، همین کفش بى ارزش،برایم از حکومت بر شما محبوبتر است، مگر اینکه با این حکومت، حقى را به پا دارم و یا باطلى را دفع نمایم. (نهج البلاغه، خطبه 33)

? ثانیا #امامت از #حکومت جداست.امامت منصبی الهی است،چه مردم بخواهند و یانخواهند. منظور حضرت اینست که اگر من حکومت را بپذیرم،تمام معیارهاى غلط گذشته و افراد نالایق را کنار خواهم گذاشت وشما تحمل چنین #عدالتی راندارید.

? ثالثا اگر امام (ع) درهمان آغاز، #بیعت را مىیپذیرفت،دشمنان و بویژه بنى امیه او را متهم مى‏کردند که در کشته شدن #عثمان دست داشته و امام (ع) با مقاومت خود، این اتهام را از خود دور نمود.

? رابعا حضرت خواست که از این طریق، تعهد مردم را دربرابر بیعت افزایش دهد. (نهج البلاغه، خطبه 92)

3⃣ حق انتقاد از حاکم، بدیهی است که درنظام ما هم همواره صورت میگیرد. آزادی اظهار نظر و انتقاد در حیطه #اخلاق و #قانون، در #رسانه ها و حضور عقاید مختلف سیاسی در رسانه های پرتیراژ از این جمله است.

4⃣ بطور کلی در نظام اسلامی، کسانی که موافق نظام نیستند،تا زمانی که دست به #اقدام علیه نظام نزده اند،در امنیت کامل وتحت حمایت حکومت زندگی می کنند.اما زمانیکه دست به #شورش و برهم زدن #امنیت جامعه کنند، وضعیت متفاوت است.

امثال سعدبن ابی وقاص که مشروعیت حکومت را نپذیرفتند فتنه گری هم نداشتند. چنانکه در جمهوری اسلامی برخی، علنا با نظام وقوانین حکومت مخالف هستند و ازادانه نظرات خود را ابراز می کنند ونه حبس شدند نه خانه برسرشان تخریب شده!

✅ طلحه و زبیر از بزرگان اسلام بودندکه طی سالها، بنده پست و ثروت شده بودند ونتوانستند عدل علی(ع) و سهم مساوی با سایر مردم از بیت المال، را تحمل کنند وتاوقتی دست به جنگ و فتنه نزده بودند، علی(ع) از موضع #نصیحت و #مدارا با آنها برخورد میکرد. دقیقا همانند ماجرای فتنه 88 و #نصیحتهای رهبری در نماز جمعه و در دیدارهای #خصوصی با سران فتنه

ولی آنگاه که به #شورش دست زدند،حضرت مجبور به مقابله با آنها شد.نه اینکه بنشیند وشورش آنها را تماشا کند!!پس از جنگ جمل، عایشه همسرپیامبر(ص) بدستور علی (ع)، #حصر خانگی شد. دقیقا همچون سران فتنه که بدلیل #رافت نظام اسلامی تاکنون مجازات نشده اند وگرنه در قبال خونهای ریخته شده، در دنیا و آخرت مسئول هستند.

5⃣ اگر ما اینها را «فتنه گر»، «منافقد» و «ضدولایت فقیه» مینامیم، علی(ع) آنها را ناکثین(پیمان شکنان) و قاسطین(ستمگران) و مارقین(از دین خارج شدگان)می خواند.

14977068615b1f609f2f404a359013d3d878617548.jpg

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1396-03-27] [ 06:12:00 ب.ظ ]